Binnen 5 minuten geregeld
Het scherpste tarief
Klantbeoordeling van 9,3
mensen aan het werk in kantoor
Home » Over ons

Specialist in bestelautoverzekeringen

123Bestelautoverzekering is reeds meer dan 10 jaar gespecialiseerd in het verzekeren van bestelauto’s.

Alles over 123Bestelautoverzekering.nl

De naam zegt het al, 123Bestelautoverzekering.nl staat voor snelheid en gemak. In vier overzichtelijke stappen bereken je een premie, vergelijk je de verschillende aanbieders met elkaar en sluit je de bestelautoverzekering die het beste bij je past bij ons af.

123Bestelautoverzekering.nl is onderdeel van Poliscounter. Poliscounter heeft inmiddels 10 jaar ervaring in online verzekeren. Als je contact met ons opneemt, dan staat een medewerker van Poliscounter je te woord.

Onze bedrijfsprocessen zijn zo ingericht dat wij volledig digitaal met je kunnen communiceren. Ontvang je de polis liever per post dan is dit uiteraard geen enkel probleem.

Verzekering afsluiten via de website

Binnen vijf minuten de scherpste premie.

Bereken de premie

Bel ons, dan regelen wij het

We zijn bereikbaar op werkdagen van 8:30 – 17 :30 uur.

088 730 3636

Execution only

123Bestelautoverzekering.nl geeft geen advies. Onze website is een bron van informatie over bestelautoverzekeringen. Op basis van deze informatie kun je de keuze voor de juiste bestelautoverzekering maken. 123Bestelautoverzekering.nl aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade als gevolg van door jou zelf verkeerd gemaakte keuzes.

Bel je ons met een vraag of wil je een bestelautoverzekering telefonisch aanvragen? Dan is dat natuurlijk mogelijk. Wij zullen de wijziging, aanvraag of voorlopige dekking altijd per e-mail aan je bevestigen.

Onze verdiensten

Voor iedere afgesloten verzekering ontvangt 123Bestelautoverzekering.nl een doorlopende vergoeding van de verzekeraar. Deze vergoeding is een percentage van de premie en voor alle verzekeraars gelijk. Voor 123Bestelautoverzekering.nl maakt het geen verschil voor welke verzekeraar je kiest.

De beloning van onze medewerkers

In onze dienstverlening staan de belangen van onze klanten centraal. Dit vindt onder meer zijn uitwerking in de wijze waarop wij onze medewerkers belonen. De hoogte van de beloning (salaris en andere arbeidsvoorwaarden) van onze medewerkers is niet afhankelijk van de hoeveelheid of de soort financiële producten die hij of zij adviseert. Zij ontvangen uitsluitend een vast salaris. Een eventuele verhoging van het vaste salaris is evenmin afhankelijk van de hoeveelheid of de soort geadviseerde financiële producten.

mensen werken op kantoor

Samenwerking met Voogd & Voogd

De bestelautoverzekering die je via onze websites afsluit wordt geadministreerd via Voogd & Voogd. Voogd & Voogd heeft van een groot aantal verzekeraars een volmacht gekregen. Dit betekent dat zij werkzaamheden als het accepteren van de verzekering, het opmaken van de polis, het incasseren van de premie en de schadebehandeling voor de verzekeraars uitvoeren.

Onze goede samenwerking met Voogd & Voogd zorgt ervoor dat wij je bestelauto snel en tegen een scherpe premie kunnen verzekeren. Heb je vragen over de afgesloten bestelautoverzekering of heb je schade? Neem dan contact met ons op via 088-7303636. We helpen je graag.

mensen op kantoor

Poliscounter onderdeel van Alpina Group

Vanaf 5 juli 2023 is Poliscounter onderdeel geworden van de Alpina Group. Wij zijn blij met deze stap, die eraan bijdraagt dat wij onze online dienstverlening nog verder kunnen uitbreiden.

De afgelopen 15 jaar heeft Poliscounter zich ontwikkeld tot de online specialist op het gebied van zakelijke autoverzekeringen en bestelautoverzekeringen. Onze intensieve samenwerking met Voogd & Voogd Verzekeringen, ook onderdeel van de Alpina Group, zorgt voor een ruim assortiment aan verzekeringsproducten, scherpe premies, snelheid in de acceptatie en schade-afwikkeling en de mogelijkheid om maatwerk oplossingen te bieden.

Over Alpina Group

Alpina Group is een fusie van twee sterke merken in de financiële wereld: Heilbron Groep en Voogd & Voogd Groep. Een logische stap vooruit, omdat beide bedrijven elkaar goed aanvullen en versterken.

Heilbron Groep heeft van huis uit een geweldig netwerk voor alle soorten verzekeringen aangevuld met hypotheken, pensioenen, makelaardij en een eigen arbodienst.

Voogd & Voogd Groep is sterk in het indirecte kanaal met zo’n 3.200 externe adviseurs, heeft een krachtig IT-gedreven serviceplatform en is een ijzersterke volmachtpartij.

Tel dat bij elkaar op en je krijgt Alpina Group.

Naar Alpina Group website

Klantervaringen

Dit is wat onze klanten over ons zeggen

Met het overstappen van verzekering invb met andere auto
Albert Ras
zeer goede service, goed contact, snelle reactie op berichten, naast de bestelwagenverzekering nog vele andere opties, zeer gunstige prijzen, raad ik aan
Rafal
Snelle afhandeling ik ben tevreden
Hassan
Had al een afspraak voor een koop van een auto. Verzekering. Alleen assurantie was al dicht. Hier zo geregeld en prijs conform
Raymond
Heel prettig ervaren , heel snel een reactie terug een soort super
Danny
Snel een verzekering kunnen afsluiten gelijk goedgekeurd en goedkoop super
Remco stal
Gewoon goed
Frans
Alles goed en snel geregeld
Wojciech
Mijn ervaring is heel erg goed bij dit bedrijf
Aly

Veelgestelde vragen over onze service

De meest voorkomende vragen aan onze helpdesk beantwoorden we op de website. Staat jouw vraag er niet bij of heb je een specifieke wens? Bel ons dan of stuur een bericht. We gaan je dan zo snel mogelijk helpen!

Hoe bereken ik een premie en sluit ik de verzekering direct af?

Via ons website verzeker je met veel gemak een bestelauto of bedrijfsauto. De werkwijze is simpel:

1. Vul je kenteken in en vergelijk bestelautoverzekering op premie en voorwaarden
2. Kies de juiste verzekering
3. Kies je (optionele) aanvullende dekkingen
4. Controleer, bevestig en het is geregeld

Binnen 5 minuten ontvang je van ons een bevestiging. Je hoort ook direct of er voorlopige dekking kan worden verleend. Na acceptatie ontvang je de polis en groene kaart direct per e-mail.

Schade voor eigen rekening...Ik ben toch verzekerd!?

Wij kunnen je adviseren om een schade die door jouw schuld is ontstaan en waardoor je terugvalt in bonus/malus korting voor eigen rekening te nemen. De terugval in bonus/malus korting vindt plaats bij de eerste jaarlijkse verlenging na de schade. Het is verstandig om een schade voor eigen rekening te nemen als de premiestijging over een periode van vijf jaar groter is dan de totaal uitgekeerde schade.

Een voorbeeld

Bij het achteruit rijden heb je met de Volkswagen Transporter een paaltje geraakt. Een kleine schade die je graag laat repareren. Je bestelauto is immers het visitekaartje van het bedrijf. Je meldt je bij een aangesloten schadehersteller die de schade vakkundig repareert. Het schadebedrag van € 1.250,- wordt rechtstreeks door de verzekeraar aan de hersteller overgemaakt. Zo heb je er geen omkijken naar en is de bestelauto snel weer gereed.

Je bestelauto is WA/Casco verzekerd en na jarenlang schadevrij rijden heb je kortingstrede 14 met 75% korting bereikt. De basispremie bedraagt € 3.000,- per jaar. In de polisvoorwaarden van de bestelautoverzekering staat de bonus/malus tabel. De bonus/malus tabel vermeldt de stijging van de korting na een jaar schadevrij rijden en de terugval in korting na het claimen van een schuldschade.

BM terugvaltabel Poliscounter

Uit het rekenvoorbeeld blijkt dat premie voor de bestelautoverzekering over een periode van vijf jaar met € 2.025,- stijgt. Het is dus verstandig om de schade voor eigen rekening te nemen.

Hoe neem ik de schade voor eigen rekening?

De verzekeraar biedt de mogelijkheid om een schade tot één jaar nadat je over de hoogte van de schade bent geïnformeerd voor eigen rekening te nemen. Bij de afwikkeling van de schade laat Poliscounter altijd weten hoe je de schade voor eigen rekening neemt.

Kortom, het advies om een schade op je bestelautoverzekering voor eigen rekening te nemen kan vreemd overkomen. Wij geven dit advies alleen als je er voordeel bij hebt. Is je premie gestegen of ontvang je een bericht van ons over de afhandeling van een schade en heb je hier vragen over? Neem dan contact met ons op telefoonnummer 088-7303636. Wij helpen je graag.

Welke dekking past bij mijn bestelauto?

Bij de aanvraag voor een bestelautoverzekering heb je de keuze uit drie verschillende dekkingen. Dit zijn de WA, WA-Beperkt Casco en WA-Volledig Casco dekking.

3 basisdekkingen

De WA bestelautoverzekering vergoedt de schade die je met je bestelauto toebrengt bij de tegenpartij, als je aansprakelijk bent voor de schade. Schade aan je eigen bestelauto is niet verzekerd.

Met de WA-Beperkt Casco bestelautoverzekering ben je ook verzekerd voor schade door brand, blikseminslag, storm- en hagelschade, diefstal, inbraak, ruitbreuk, joyriding en botsing met loslopende dieren en vogels.

De WA-Casco bestelautoverzekering ofwel All risk verzekering vergoedt ook je eigen aanrijdingsschade en schade door vandalisme.

Hoe kan ik mijn bestelauto het beste verzekeren?

Op basis van de ouderdom van je bestelauto kun je onderstaande richtlijn aanhouden.

  • WA-Casco voor nieuwe en jonggebruikte bestelauto’s tot 6 jaar
  • WA-Beperkt Casco voor bestelauto’s tussen de 6 en 10 jaar oud
  • WA voor bestelauto’s ouder dan 10 jaar oud

Heb je een wat oudere bestelauto met een behoorlijke dagwaarde? Of heb je niet direct geld achter de hand om bij schade een nieuwe bestelauto te kopen? Kies dan voor de WA-Casco dekking.

Is je bestelauto gefinancierd?

In veel gevallen zal de financier je in het financieringscontract verplichten om een WA-Casco bestelautoverzekering af te sluiten. Ook dient er een leaseclausule op de polis te worden opgenomen. In deze clausule wordt bepaald dat er bij schade wordt uitgekeerd aan de financier.

Meer lezen?

Wil je meer lezen over de drie basisdekkingen en de mogelijke aanvullende dekkingen? Bekijk dan ons dekkingsoverzicht.

De looptijd van je verzekering

14 dagen bedenktijd en een contractduur van één jaar.

Als je een verzekering afsluit via onze website heb je 14 dagen bedenktijd. Een aanvraag kan dus binnen 14 dagen geannuleerd worden. Let op! Je bent dan ook niet verzekerd geweest.

De contracttermijn van een bestelautoverzekering is standaard één jaar. Na verloop van het eerste contractjaar kun je de verzekering dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van één maand.

Hoe kan ik mijn verzekering opzeggen?

Als je een verzekering afsluit via onze website heb je 14 dagen bedenktijd. Een aanvraag kan dus binnen 14 dagen geannuleerd worden. Let op! Je bent dan ook niet verzekerd geweest.

De contracttermijn van een bestelautoverzekering is standaard één jaar. Na verloop van het eerste contractjaar kun je de verzekering dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van één maand.

Bij verkoop van de bestelauto is het uiteraard wel mogelijk om de verzekering tussentijds te beëindigen. In geval van verkoop zullen wij je bij beëindigen vragen om het vrijwaringsbewijs.

Je kunt de verzekering eenvoudig opzeggen via het opzegformulier.

Bijtelling en bestelauto’s, hoe werkt dat?

Ondernemers en werknemers die meer dan 500 privé-kilometers rijden in de bestelauto van de zaak/werkgever dienen bijtelling te betalen. Deze ondernemers en werknemers hebben in privé geen uitgaven aan de bestelauto waardoor de belastingdienst heeft bepaald dat hier een heffing tegenover moet staan.

Hoogte van de bijtelling

Afgezien van de elektrische bestelauto’s bedraagt het bijtellingspercentage voor alle bestelauto’s 22 procent. Dit betekent dat er 22 procent van de cataloguswaarde van de bestelauto inclusief BTW en BPM bij het salaris opgeteld dient te worden. Op www.rdw.nl kunt u de cataloguswaarde nazien. Voor volledig elektrische bestelauto’s geldt in 2018 een bijtellingspercentage van 4%. Voor bestelauto’s met een datum eerste toelating van voor 2017 geldt het oude bijtellingspercentage van 25%.

Bijtelling voor oudere bestelwagens

Voor bestelauto’s van 15 jaar en ouder geldt een afwijkende regel. Voor de berekening van de bijtelling is niet de cataloguswaarde het uitgangspunt maar de waarde in het economisch verkeer (de marktwaarde). Er geldt een bijtellingspercentage van 35 procent.

Voor ondernemers met een wat oudere bestelauto (tussen de 5 en 15 jaar*) die inmiddels is afgeschreven is er een interessante uitzondering op de regel. De bijtelling die voor de bestelauto wordt gerekend kan nooit hoger zijn dan het bedrag aan totale werkelijke kosten voor de bestelauto. Onder werkelijke kosten worden verstaan:
–  Onderhoud
–  Motorrijtuigenbelasting
–  Afschrijving
–  Brandstof
–  Verzekeren (klik hier om uw premie te berekenen)
–  Reparatie
Dit betekent dat u bij een bestelauto met een waarde van € 30.000 en een werkelijke totale kostenpost van € 4.000 voordeliger uit bent. In plaats van € 7.500 (25%) hoeft u namelijk maar € 4.000 bij uw inkomen op te tellen

*hierbij is geen rekening gehouden met de versnelde afschrijvingsregeling uit 2013

Hoe moet ik mijn bestelauto beveiligen?

Als je je bestelauto WA-Beperkt Casco of WA-Casco verzekert stelt de verzekeringsmaatschappij mogelijk eisen aan de beveiliging van je bestelauto. De eisen die zij aan de beveiliging stellen zijn afhankelijk van het bouwjaar en de cataloguswaarde van je bestelauto.

Wanneer gelden er aanvullende eisen aan de beveiliging van mijn bestelauto?

Dit verschil per verzekeraar. Als je via onze website een berekening voor de premie van een bestelautoverzekering maakt vermelden wij vooraf welk alarmsysteem in jouw specifieke situatie is vereist. Verzekeraar Amlin eist voor bestelauto’s met een cataloguswaarde vanaf € 27.500 (excl. BTW en BPM) tot 4 jaar oud een SCM klasse 3 alarmsysteem. Voor de ASR bestelautoverzekering geldt veelal de eis dat bestelauto’s jonger dan vijf jaar met een cataloguswaarde (excl. BTW en BPM) van meer dan € 40.000 voorzien moeten zijn van een SCM klasse 3 alarmsysteem. Wij adviseren je nadrukkelijk om de bepaling op de polis over het alarmsysteem goed te controleren en bij vragen of onduidelijkheden contact met ons op te nemen. Als de auto eenmaal vijf jaar oud is geldt dat een SCM klasse 1 alarmsysteem vaak voldoende is.

Af-fabriek alarmsystemen

Wordt er door de verzekeraar een alarmsysteem vereist dan vragen zij om de geldigheid en goede werking van het alarmsysteem aan te tonen met een SCM-certificaat. Indien er geen geldig SCM certificaat kan worden overlegd dan dien je bij diefstal als verzekerde aan te tonen dat er sprake is van een gelijkwaardig af-fabriek alarmsysteem dat qua hardware en software volledig voldoet aan de richtlijnen van de KIWA / SCM. Bekijk hier een lijst met goedgekeurde af-fabriek alarmsystemen. Omdat dit bij diefstal tot discussie met de verzekeraar kan leiden adviseren wij het Af-fabriek alarmsysteem altijd te laten keuren en certificeren door een KIWA / SCM gecertificeerd en erkend inbouwbedrijf.

Importvoertuigen

Af-fabriek alarmsystemen die zijn goedgekeurd door de KIWA /SCM zijn specifiek geconfigureerd voor de Nederlandse markt. Bij veel geïmporteerde voertuigen is de werking van het alarmsysteem anders dan die van de goedgekeurde versie. Denk hierbij aan verschillen in de inschakelmethode, de noodstroomsirene, de interieurdetectie of de omtrekbeveiliging. Bij het certificeren van een importvoertuig is het van belang dat het voertuig qua hardware en software 100% gelijk is met een Nederlands exemplaar.

Indien een voertuig buiten de EU geleverd is kan het af-fabriek beveiligingssysteem niet gecertificeerd worden.

Zeker bij geïmporteerde voertuigen is het daarom van groot belang het systeem door een erkend inbouwbedrijf te laten aanpassen naar een goedgekeurde configuratie voor de Nederlandse markt en hierna een SCM certificaat af te laten geven.

De geldigheid van het alarmsysteem

Bij het SCM klasse 2 en 3 alarmsysteem hoort een certificaat, afgegeven door de Stichting Certificering Motorrijtuigbeveiliging (SCM). Het certificaat bevestigt dat het alarm van je bestelauto is goedgekeurd en kent na inbouw een geldigheid van drie jaar.  Na deze periode moet je het alarmsysteem jaarlijks laten keuren. Om problemen bij de uitkering van je schade na inbraak of diefstal is het van groot belang dat het beveiligingscertificaat van je bestelauto in orde is.

Beveiliging voor je bestelauto met een eigen vervoer verzekering

Indien je aanvullend hebt gekozen voor de eigen vervoerverzekering dan kunnen er afhankelijk van de waarde van de gereedschappen en goederen in de bestelauto aanvullende eisen  gelden aan de beveiliging. Indien het verzekerd bedrag voor de eigen vervoerverzekering lager is dan € 5.000,- dan gelden geen beveiligingseisen. Is het verzekerd bedrag hoger dan € 5.000,- dan moet de bestelauto een SCM klasse 2 alarmsysteem en een geblindeerde laadruimte hebben. Voldoe je niet aan deze eis , dan geldt een eigen risico van € 1.000,-.

Vragen?

Zijn er vragen over een vereist alarmsysteem, geldigheid van het beveiligingscertificaat of vragen over het afsluiten van de bestelautoverzekering neem dan contact met ons op.

Bij welke schadeherstellers kan ik voor mijn bestelauto terecht?

Er wordt ons regelmatig gevraagd waar de bestelauto na een schade het beste hersteld kan worden. Wij verwijzen dan vaak naar een bij de verzekeraar aangesloten hersteller. Dit omdat in de verzekeringspolis is opgenomen dat de auto bij een aangesloten hersteller moet worden hersteld of omdat dit voor jou als klant voordeel oplevert.

Wat zijn de voordelen van een aangesloten schadehersteller?

  • Je schade wordt snel en vakkundig hersteld
  • Het eigen risico wordt veelal verlaagd
  • Je hebt recht op vervangend vervoer
  • Er wordt garantie verleend op de herstelde schade
  • De verzekeraar en schadehersteller rekenen direct met elkaar af. Je hoeft de schade dus niet voor te schieten.

Zijn er voldoende aangesloten schadehersteller in mijn omgeving?

Ja, bijna alle grote schadeherstelketens zijn aangesloten bij de verzekeraars waar 123Bestelautoverzekering mee samenwerkt. Onze ervaring is dat er vanuit iedere woonplaats binnen een redelijk bereik zelfs kan worden gekozen uit meerdere schadeherstellers.

Is een aangesloten hersteller verplicht?

Dit is heel goed mogelijk. Tegenover een korting op de premie staat vaak dat je als klant verplicht bent om de auto bij schade door een aangesloten hersteller te laten repareren. Doe je dit niet, dan kan het zo zijn dat de verzekeraar een extra eigen risico, van bijvoorbeeld € 500,- toepast of helemaal niet tot uitkering over gaat. Daarom is het goed om bij schade telefonisch contact met ons op te nemen zodat wij je naar de juiste hersteller kunnen verwijzen en je niet voor verassingen komt te staan.

Jaarlijkse PolisCheck

Wij houden je bedrijfsautoverzekering up to date.

Is de polis opgemaakt? In dat geval is het fijn te weten dat je bedrijfsautoverzekering te allen tijde up to date is, toch? Daarom voeren wij jaarlijks, rond de vervaldatum, de PolisCheck uit om na te gaan of de verzekering nog steeds aansluit op je wensen. En misschien nog belangrijker, of je nog de juiste premie betaalt. Is dit niet het geval, dan sturen wij je een nieuw premievoorstel per e-mail.

Schadevrije jaren en Roy-data

Korting op je premie door schadevrij te rijden.

Door schadevrij te rijden bouw je schadevrije jaren en bonus/malus korting op. Ieder jaar dat je schadevrij rijdt, levert één schadevrije jaar op. De schadevrije jaren worden per verzekering opgebouwd en kunnen maar voor één verzekering worden gebruikt. Na beëindiging van een motorrijtuigenverzekering plaatst de oude verzekeraar het aantal opgebouwde schadevrije jaren in Roy-Data, waarna de nieuwe verzekeraar de schadevrije jaren in gebruik kan nemen voor een nieuwe verzekering.

Bestelautoverzekering premie berekenen

Voor een berekening van de premies hebben we de postcode van de hoofdbestuurder nodig. Bij particulier gebruik dient de jongste bestuurder woonachtig te zijn op het zelfde adres als de aanvrager. Bij zakelijk gebruik kunt u hier de postcode van het bedrijf invullen.
In twee minuten geregeld

Binnen 5 minuten geregeld dus meteen dekking

Het scherpste tarief

Klantbeoordeling van 9,2

We zijn bereikbaar via Chat, Whatsapp, telefoon of e-mail

Neem gerust contact met ons op als u meer wilt weten.
Wij zijn er van maandag tot vrijdag van 08:00 tot 18:00.

neem contact op