
Vul je kenteken in en vergelijk

De beste bestelautoverzekering vergelijken en kiezen

Kies je (optionele) aanvullende dekking

Je hebt net een nieuwe bestelauto gekocht of je bent misschien al jaren klant bij dezelfde verzekeraar. Dan is het tijd om de premie voor je bestelautoverzekering te vergelijken. 123bestelautoverzekering vergelijkt en verzekert al 10 jaar een groot aantal bestelauto's per jaar.
Onze formule is simpel. Je voert het kenteken van je bestelauto in, vervolgens vul je je persoonlijke gegeven in wij tonen de premies voor een bestelautoverzekering bij ongeveer 10 grote Nederlandse verzekeraars. Vervolgens kun je deze verzekeraars op basis van premie en voorwaarden met elkaar vergelijken.
Binnen vijf minuten de scherpe premies voor je bestelautoverzekering vergelijken.
Bestelautoverzekering WA - De wettelijke aansprakelijkheidsverzekering is verplicht voor alle voertuigen die zich zelfstandig voort kunnen bewegen.
De WA verzekering vergoedt de schade die je met je bestelauto toebrengt bij de tegenpartij, als je aansprakelijk bent voor de schade. Schade aan je eigen auto is niet verzekerd.
Bestelautoverzekering WA + Beperkte Casco - Een andere benaming voor deze dekking is WA + Mini casco, of WA plus. Naast de WA dekking ben je ook verzekerd voor schade aan je eigen bestelauto als gevolg van in de polisvoorwaarden met name genoemde gebeurtenissen zoals brand, blikseminslag en storm- en hagelschade, diefstal en inbraak en ruitbreuk, joyriding en botsing met loslopende dieren en vogels.
Bestelautoverzekering WA + Casco - Een andere benaming voor deze dekking is allrisk verzekering. Je bent, naast de WA dekking ook verzekerd tegen alle van buiten komende onheilen. Dus ook voor schade aan je eigen bestelauto als je door eigen schuld bij een ongeval betrokken raakt.
Slijtage en eigen gebrek zijn hierbij niet inbegrepen.
Als je na het vergelijken de juiste bestelautoverzekering hebt gevonden kun je de verzekering eenvoudig afsluiten. Binnen 5 minuten weet je of er voorlopige dekking wordt verleend en de polis ontvang je na acceptatie direct per e-mail.
Heb je nog een bestelautoverzekering bij een andere verzekeraar en wil je na het vergelijken bij ons afsluiten? Dan is het verstandig om de ingangsdatum 30 dagen vooruit te schuiven. Dit is namelijk de opzegtermijn voor een bestelautoverzekering nadat het eerste verzekeringsjaar is afgelopen. Een digitaal opzegformulier vind je hier.
Wij willen graag dat je voordat je een verzekering bij ons afsluit de belangrijke informatie hebt gelezen. Daarom informeren wij je hier over de looptijd van een bestelautoverzekering, hoe schadevrije jaren werken en over het gemak van onze PolisCheck.
14 dagen bedenktijd en een contractduur van één jaar.
Als je een verzekering afsluit via onze website heb je 14 dagen bedenktijd. Een aanvraag kan dus binnen 14 dagen geannuleerd worden. Let op! Je bent dan ook niet verzekerd geweest.
De contracttermijn van een bestelautoverzekering is standaard één jaar. Na verloop van het eerste contractjaar kun je de verzekering dagelijks opzeggen met een opzegtermijn van één maand.
Wij houden je bedrijfsautoverzekering up to date.
Is de polis opgemaakt? In dat geval is het fijn te weten dat je bedrijfsautoverzekering te allen tijde up to date is, toch? Daarom voeren wij jaarlijks, rond de vervaldatum, de PolisCheck uit om na te gaan of de verzekering nog steeds aansluit op je wensen. En misschien nog belangrijker, of je nog de juiste premie betaalt. Is dit niet het geval, dan sturen wij je een nieuw premievoorstel per e-mail.
Korting op je premie door schadevrij te rijden.
Door schadevrij te rijden bouw je schadevrije jaren en bonus/malus korting op. Ieder jaar dat je schadevrij rijdt, levert één schadevrije jaar op. De schadevrije jaren worden per verzekering opgebouwd en kunnen maar voor één verzekering worden gebruikt. Na beëindiging van een motorrijtuigenverzekering plaatst de oude verzekeraar het aantal opgebouwde schadevrije jaren in Roy-Data, waarna de nieuwe verzekeraar de schadevrije jaren in gebruik kan nemen voor een nieuwe verzekering.
De meest voorkomende vragen aan onze helpdesk beantwoorden we op de website. Staat jouw vraag er niet bij of heb je een specifieke wens? Bel ons dan of stuur een bericht. We gaan je dan zo snel mogelijk helpen!